Ana içeriğe atla

Translate

Önemli Açıklama!

Burada paylaştığım ve paylaşacağım her türdeki eser, tamamıyla ve yalnızca bana aittir. Farklı bir platformda, eserlerimden izinsiz alıntı yapanlara, eserlerimin tamamını veya bir kısmını kopyalayanlara karşı, her türlü hukuki süreci izleyeceğime emin olabilirsiniz.

Yalnızca kaynak gösterilmesi ve izin alınması koşuluyla alıntı yapılabilir.

Üstelik bu platformda; gelişmeyi desteklemeyen hiçbir eleştiri, dikkate alınmamaktadır...

NkO - 18 / 118 Numaralı Durak

 




   
   Salyangozların da uğur böcekleri kadar sevimli olduklarını düşünüyorum, demişti, daha şimdi annesinin elinden tutup durağa gelen küçük kız. İsmi Defne'ydi ve daha durağa varmadan bana el sallamaya başladı. Ona ve annesine yer verdiğimde gülümseyip teşekkür etti. Çünkü dün yer verdiğimde annesi teşekkür etmişti. Durağı çevreleyen çam ağaçlarının gölgesi, henüz düşmekte olan ışık hüzmelerini bölerken, Defne elindeki oyuncak ayıyı yanındaki yaşlı teyzeye tanıtmakla meşguldü. Durağa gelir gelmez Defne'ye şeker uzatan Kadir Amca ise, benimle sohbete daldı. Tabii Defne, daha biz konuşmadan Kadir Amca'ya da teşekkür etmeyi ihmal etmedi.
" Şu tabelaya bak! Yahu ben evden çıkarken de altı dakika gösteriyordu, hala aynı. Tabelalar gibi şoförler de mi kafayı yedi? "
" Şimdilerde otobüsün hangi durakta ne kadar oyalandığını anlamak zorlaşıyor Kadir Amca. "
" Doğru diyorsun da aslanım, eskiden ne güzel otobüs tarifelerine bakar, öyle çıkardık. Neredeyse her zaman da tam vaktinde gelirdi otobüsler. "
Oturduğu yerden bizi dinleyen teyze de muhabbete dahil oldu.
" Bu zamanda nüfus çoğaldı beyefendi, her gün çeşit çeşit insan görüyorum sokaklarda. "
 
Kadir Amca bir konuda ciddiyetle eleştiri yaparken aniden neşelenip espri yapabilen veya pat diye konuyu değiştirebilen birisiydi. Yine alışılagelmiş şenşakrak gülümsemesiyle " Yahu bu Fenerbahçe ne olacak dersin? Her sene bir otobüs dolusu topçu alıyorlar takıma. "
" Vallahi onu hiç sorma Kadir Amca'm. En başta yönetimde sıkıntı var herhalde, yoksa bu kadar başarısızlık tuhaf doğrusu. "
" Doğru dedin. Hah geliyor benim yetmiş altılık. Hadi size uğurlar olsun. "
Durağa gelen yetmiş altı numaralı hatta binmeden önce tebessümle bizlere el salladı. Ona hevesle el sallayan Defne bana döndü.
" Yetmiş altılık ne demek Mustafa Abi? "
" Yetmiş altı, Kadir Amca'nın bindiği otobüsün numarası. Otobüse öyle seslenmek istedi herhalde. "
" Biz de kırk beş numarayı bekliyoruz. O zaman ben de kırk beşlik diyebilir miyim? "
" Diyebilirsin tabii, hem bak caddeye. Geliyor senin kırk beşlik. " diyerek Defne'nin saçlarını okşadım.
Otobüs durakta durunca annesi sevinçle " Bizim kırk beşlik geldi. Hadi bakalım, gidiyoruz tatlım. " deyip Defne'nin elinden tuttu. Ben de onların ardından otobüse binerek kartımı cihaza tuttum.

Yorumlar

Posta Kutusu

Ad

E-posta *

Mesaj *